"Jag glider vidare på mitt bananskal"

Med Beyonces "nya" skiva I am Sasha Fierce spelandes under dagen har jag kommit fram till en hel del saker så som mina drömmar om framtiden och mycket, mycket mer.

Jag har till exempel aldrig drömt om att se världen. Nej, det är inte alls jag och det lockar inte heller. Jag har i ett par veckor försökt hitta ett annat äventyr för mig att ta mig an efter studenten och för kanske två veckor sedan slog det mig. Jag vill plugga direkt! Hur kul är jag egentligen kan man fråga sig. Jag har däremot ett krav. Det ska inte ske i Stockholm men heller inte för långt härifrån. Det ska bli mitt äventyr, att börja på egna ben i en ny stad. Ensam.

Har kollat upp högskolor och universitet och är lite velig om vad jag ska läsa. Har nog bestämt mig för vart jag beger mig i vilket fall. Vart nämns inte om någon mot förmodan hittar hit. Det är få som vet just nu och det får stanna så ett tag fram över.

Jag känner mig sjukt nöjd över min plan faktiskt. Nu vill jag bara att månaderna ska gå så fort dem bara går. Jag vill på ett sett bege mig. Är så jävla klar med det här steget i livet faktiskt. Däremot så känns det lite jobbigt att lämna vissa människor, som mamma till exempel. Min pelare i stormen. Men sedan slår det mig, 1. Det finns telefon och 2. Någon gång måste ungen lämna boet. That's a f-king fact. Och jag ska inte röra mig för långt bort heller så ett hembesök en helg tar varken år eller dar. Mina lovely friends kan ju även komma och besöka mig hehe.

Jag har även insett hur sjukt mycket pengar man behöver för att flytta hemifrån. Jag har insett att jag behöver typ 20.000 till möbler och annat man behöver i en lya. Ett jobb är prio ett just nu och sedan ska jag spara typ 90% för sommaren lär bjuda på utlandsresor med mina tjejer dessutom och sånt kostar ju skjortan.

Men jag är så sjukt nöjd över mig själv. Utöver att lösa alla problem som uppstår så tar jag mig igenom vardagen på en räkmacka. MVG i info&lay är ett bevis. Vad i helvete gjorde jag egentligen under 8 veckor? Jag tackar bara för att jag kan kompensera risiga illustrator och indesign kunskaper men väl valda ord. Teori är min grej, så är det bara.

Mycket text ser jag. Men jag signar ut. Slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0