Ibland får man leka brandman också!

Ibland är det sjukt spännande att vara jag. Skulle värma en kladdkake-muffins som jag hittade i frysen så jag satte in den i mikron i 40 sekunder och tänkte att den skulle bli lagom varm av det. Undet tiden plockade jag lite i köket och när mikron piper att det är klart så vänder jag mig om och dyker rätt in i ett moln av rök. I ett försök att rädda muffinsen märker jag att det verkar brinna i den. "Helvete! Gud måste hata mig idag" tänker jag. Lägger muffinsjäveln i diskhon och sprutar vatten för glatta livet över den. Öppnar ena altandörren, ytterdörren och sätter på fläkten samtidigt som jag springer runt med en tidning och försöker få bort röken. Det lyckades halv bra kan jag säga. Det luktar bränt i hela huset nu och jag är allmänt deppig. Jag ville verkligen ha den där muffinsen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0